Monday, November 07, 2005

 

music club

it was the day for club activity, which we usually have once a week!

however, there were only four members...

why >< ??

it is because students who take statistics course are going to have the examination!!

how hard night they will have!!

to tell the truth, we, students who take intercultural communication class, are also going to have the examination!

to my surprise, all members, who came to the club today, take this course, intercultural communication!

??

i will do my best

それから今日は、時事討論会の活動もありました。

なんで選挙率が低いのかという話です。私はやっぱり、多くの人が政治に対して興味を持ってないってのが一番の問題だと思うんです。『自分が投票しても変わらんだろう』とか思っちゃえば、選挙に行く気もなえるでしょう。危機感を持つ必要のない平和な世の中と言えばそうなんでしょうが。。。

投票率について話し合ったあとは、次回の討論に向けての予習をしました。

ちなみに次回のテーマは自衛隊と憲法第九条についてです。

今日の予習担当は私だったんで、プレズンテーションをしたのですが、私よりもかなり自衛隊についてよく知っている人が(と、言うか自衛隊経験者が)いたもので、変なこと言えない!と、かなり緊張したプレゼンになってしまいました。

あぁ恥ずかしかった。

さあ来週に向けて一生懸命勉強しましょう!!

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?