Friday, March 17, 2006

 

Chinese Intermediate Class for foreigners

At last the course started!

I visited Chinese center and Japanese center again and again to tell the officers that the course is required and I cannot graduate from my home Univ. without the credit of Chinese language course.

At last!

There are just four students, so I can actively participate in the class. (at the same time, it prevent the course from starting…)

In addition, two of us are very good at speaking Chinese since they lived in China for a while.

the other two (including me) are in the same level, studying Chinese about 1 year.

Thanks to the number of classmates, the construction of the class is very flexible, professor told us that she would teach us what we want to study.

Thank you!!!

というわけで始まりました。中国語中級クラス(外国人用)!
受講希望者が4人しかいないから開講されるかわからないと言われ続けて来ましたが、なんとか開講されることに!

外国人の為の中国語のコースは初級と中級しかないんで、
かなりレベルの高い学生たちも中級に来るんですね。
私のように、「初級のクラスに混じって母音の練習、子音の練習を始めからする気はないけど、会話とか全然出来ない」ってひともいますし。

4人しかいないのに、クラス内のレベルが違いすぎるってことで、
かなりフレキシブルに対応してくれることとなりました。

基本的に授業はレベルの低い方の二人に合わせて行い、
他の二人は自習したり、先生の補助をしたり。で、先生に質問しながら自分で勉強を進めていくということになった次第です。

で、先生のおっしゃるには!
「あなたたちが勉強したいことを教えます」とのことで。

あぁありがたい。。。
がんばります。先生、クラスメイトのご厚意を決して無駄にはいたしません。

Comments: Post a Comment

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?